Autode tüüpvead
“Anti, millised on erinevate automarkide tüüpvead?”
“Mis mõttes? Sellist asja nagu tüüpvead ei ole olemas, kui need pole just tehase kinnitatud. On puudulikust hooldamisest tekkinud rikked.”
Mhm, ta tõesti räägib vahepeal päris peenelt. Aga asja juurde tulles on Antil õigus, tüüpvigu kui selliseid ei eksisteeri. Küll aga esineb teatud automarkidel ja -mudelitel rohkem või vähem vigu, mis mingi aja jooksul enam välja löövad.
Neid enamesinevaid vigu saab tegelikult päris edukalt ennetada – kui autot korraliselt hooldada, ei pruugi nende tüüpvigadega kunagi kokku juhtuda.
Räägime veidi erinevatest automarkidest ja neil esinevatest “tüüpvigadest”, mis silma jäänud on.
Sellist asja nagu tüüpvead ei ole olemas, kui need pole just tehase kinnitatud. On puudulikust hooldamisest tekkinud rikked.”
BMW – kvaliteet, sõidumugavus, sportlikkus
Üks Võru autokooli sõiduõpetaja ütles pea igale õpilasele, et BMWd ei tohi selle võimsuse pärast kunagi esimeseks autoks osta. Pidi sõitja liiga hulljulgeks tegema. Aga vastutustunne ja oskused korrelatsioonis on, siis lastagu aga käia!
Mis siis BMWde puhul remonditöökodades silma hakkab? Lekked on ehk see põhiline sõna. Lekkima hakkavad enamasti tihendid, mis ei ole ka teiste autode puhul muidugi eriline, sest mis liigub, see kulub. Elektrilistest asjadest tõrguvad enim istmesoojendused ja aknatõstukid, vedrustusest puksid ja rooliotsad.
Volkswagen – rahva auto (kui veel Lätis kütuse järel käia sai) – Õnnetu elektrik
Tossu oleme mõne auto tagant ilmselt näinud küll, VW paistab silma EGR-klappide rikete ja tahma kogunemisega. Diisli tahmafiltrit peab käima pikemate sõitudega puhastamas, ära ainult linna sõitma jää. Oluline on püsiv kiirus üle 70 km/h vähemalt poole tunni jooksul.
Lisaks saab välja tuua veepumba lekked ja eriti automaatkäigukastide jukerdamised – mingil hetkel võivad Volkswagenid enam jõnksutama ja käikudega viivitama hakata.
Audi – “Osta Audi, remontimist naudi” – Anti lemmikfraas
Kõige rohkem vigu viskavad A4, A6 ja Q-klassi mootorid. Bensiinimootoritel, nagu 1.8 TFSI ja 2.0 TFSI, tekib enim ketiprobleeme: kett venib ja viskab üle. Lekivad näiteks veepumbad, S-tronic käigukastid võivad jõnksutama hakata ja sidurite kulumine on üsna tavaline. Suuremaks jamaks läheb aga siis, kui on näha, et auto hakkab väga palju õli kulutama – siis võib olla vaja kolvirõngaste vahetust või lausa suuremat mootoriremonti.
Mercedes-Benz – Luksus ja mugavus
No istuda on neis autodes ikka päris mõnus, aga kuna me siin parajasti endiselt vigadest räägime, siis ega Mersud ka ei pääse. Sagedasemad vead löövad välja elektroonikas – mingi juhe läheb kusagilt katki või rikki ja tekivad mured nt istmesoojenduste või püsikiirusehoidjaga. Lisaks on enamasti muresid käigukastidega – hakkavad jukerdama, automaadid vahetavad käiku viivitusega.
Ford – tubli tööloom
Fordide seast leiab tavalisi sõiduautosid ja rohkelt töömasinaid. Kõige rohkem tuleb neil remontida näiteks käigukaste ja eemaldada elektritõrkeid. Viimastest hakkavad enim jukerdama kesklukud ja aknatõstukid. Diislite puhul lööb välja see vana hea tahmafiltri ummistus ja EGR-klapi rikked.
Renault – Kõrge innovatsioon, väike kaos
Renault on natuke särtsakas auto, elektiga on sel mingi oma teema. Rohkem muresid esineb nt käivituse ja immoga – auto ei taha käivituda ja immo ei tule maha. Sidurid kuluvad neil kuidagi kiiremini kui teistel autodel, käiguvahetus võib mingil hetkel muutuda raskeks, lisaks löövad välja nt turbolaaduri rikked ja õlilekked.
Toyota – see on Jack Norris, pole midagi kirjutada 😀
Kokkuvõte
Ükskõik, mis automark sul ka poleks, täiesti veatud eksemplari pole ilmselt olemas. Kõigil neil on mingid omad kiiksud, täpselt nagu inimestel.
Odavaim remont on alati hooldus, seega kui sul on juba aasta aega olnud autoga ülihea sõita ja pole pidanud midagi parandama, oled ilmselt midagi hästi teinud! Kontrolli ja enneta, sellega teed endale, autole ja rahakotile ainult head!



Lisa kommentaar