Mootorite hoonimine ja puurimine
Ootamine ei ole kõige toredam tegevus, eriti teiste järel ootamine. Kannatlikkus on voorus küll, aga kui tööd tahaks teha kiiremini ja tõhusamalt, tuleb teha investeeringuid, mis pikemas plaanis igal juhul ära tasuvad. Varustasime oma autoteeninduse seega masinatega, mis aitavad pakkuda täpseid ja kvaliteetseid mootoriremonttöid – meil on uus silindri hoonimise, liini hoonimise, liini puurimise ja mootoriploki puurimise masin.
Need, kes teavad, mida masinad teevad, saavad loodetavasti rõõmsamad olla, sest hoonimiseks ei pea oma juppe enam Soome saatma, teeme Tartus ära. Kes aga ei tea, milleks need suured tööriistad head on, neile anname võimalikult lihtsas keeles ülevaate, mida oma nelja uue seadmega teha saame.
Silindri puurimine
Mis on silindripea ja -plokk?
- Silindripea on mootori ülemine osa, kus asuvad klapid ja reeglina ka nukkvõll.
- Silindriplokk on mootori alumine osa, kus asuvad silindrid (need on need “torud”, kus kolvid liiguvad üles-alla).
Miks neid peab puurima?
Aja jooksul mootor kulub – silindrid võivad muutuda ebaühtlaseks või kriimustuda, kolvirõngad ei pea enam ja osa jõust kaob. Et mootor jälle korralikult töötaks, tuleb need pinnad uuesti täpselt siledaks ja õigesse mõõtu töödelda.
Mida täpselt masin teeb?
- Puurib või lihvib silindrid siledaks ja täpselt õige läbimõõduga.
- Töötleb silindripeade pindu, et need oleks ideaalselt siledad ja tihendaksid hästi.
näide:
Kui mõelda mootorist nagu jalgrattapumbast, kus kolb liigub üles-alla, siis kulunud silinder on nagu pump, mille sees on kriimud – see ei pumpa enam korralikult. Puurimismasin silub need kriimud ära ja teeb pumba jälle töökindlaks.
Liini hoonimine
Mis on liini hoonimismasin?
Liini hoonimismasin on täpne tööriist, mis viimistleb väntvõlli tugilaagrite pesasid mootoriplokis. Seda nimetatakse väntvõlli tunneli ehk liini hoonimiseks (inglise keeles main bearing line honing).
Mis on “liin”?
Mootoris toetub väntvõll mitmesse tugilaagrisse – need kõik peavad olema täpselt ühele sirgele joonele joondatud, seepärast nimetus “liin”, ühesuguse suurusega ja õige pinnaviimistlusega, et väntvõll saaks seal vabalt ja täpselt pöörelda.
Kui need laagri pesad on kas kulunud, moondunud (näiteks mootori ülekuumenemise või vanuse tõttu) või pärast ploki taastamist/keevitamist mitte enam täpselt sirgel joonel, siis tuleb need uuesti õigeks viimistleda – selleks kasutataksegi liini hoonimismasinat.
Mida masin teeb?
- Masin hoonib kõik laagri pesad korraga ühel sirgel joonel, et need oleks ideaalselt joondatud ja siledad.
- Tagab, et võlli pöörlemine oleks sujuv, kulumine minimaalne ja mootor töökindel.
NÄIDE:
Kujuta ette, et sul on mitme auguga toru, kuhu läheb läbi pikk võll. Kui mõni auk on isegi veidi viltu või kulunud, siis võll ei lähe enam sujuvalt läbi. Liini hoonimismasin teeb kõik need augud jälle täpselt sirgeks ja ühesuurusteks, nii et võll istub ideaalselt.
Silindri hoonimine
Mis on silindri hoonimise masin?
Silindri hoonimise masin on tööriist, mis teeb väga peent lihvimistööd mootori silindrite sees. Selle töö eesmärk on teha silindri sisepind täiesti siledaks ja ühtlaseks, aga mitte peegelsiledaks – sinna peab jääma väga peenike ristsuunaline mustrijoon, mida nimetatakse hoonimisjäljeks.
Miks on seda vaja?
Kui mootorit parandatakse ja silindrid on näiteks eelnevalt puuritud või kulunud, siis ei ole pind veel ideaalne. Kolvirõngad, mis liiguvad silindri sees üles-alla, vajavad täpset mõõtu ning õiget haardepinda, et õli kinni hoida ja kulumist vältida.
Hoonimisjälg aitab
- hoida mootoriõli silindri seinas, mis vähendab kulumist,
- tagada tihenduse, et mootoritöö oleks tõhus,
- aitab kolvirõngastel pärast remonti korralikult sisse kuluda.
Kuidas see töötab?
Masin kasutab peeneid abrasiivseid kive, mis keerlevad ja liiguvad silindri sees üles-alla. See tekitabki selle iseloomuliku ristikujulise mustri.
NÄIDE:
Kui puurimismasin on nagu jäme liivapaber, mis lihvib pinna õigesse mõõtu, siis hoonimismasin on nagu väga peen liivapaber, mis viimistleb pinna perfektseks.
Miks see kõik Sinu jaoks oluline on?
Uute seadmete abil saame Kevvai autoteeninduses pakkuda sama täpsust ja kvaliteeti, mida kasutavad professionaalsed mootoritootjad. Olgu tegemist vanema sõiduki taastamisega või spordimootori ehitamisega – meil on nüüd olemas tööriistad, mis aitavad luua kvaliteetset tulemust. Parim osa on muidugi see, et me ei pea oma juppe kolmandatele inimestele saatma ja nende valmimise taga ootama, kõik saab tehtud kohapeal!
Soovid professionaalset mootoriremonti?
Kui su auto vajab mootoritöid või tahad lihtsalt teada, mis seisus su mootori plokk ja silindrid on, võta meiega ühendust, aitame hea meelega – ning nüüd ka uue tipptehnoloogiaga.
Broneeri aeg info@kevvaiauto.ee või helista Antile 56792145 – räägime läbi, mida mootor vajab ja kuidas saame abiks olla.



Lisa kommentaar